SONDAJ INCASO: Cum achită moldovenii datoriile pentru serviciile comunale?

 Neachitările pentru serviciile de întreținere, alături de cele la bancă, se află în topul datoriilor pe care le au moldovenii. Iar numărul acestora crește anual, în medie cu 5-7% (potrivit Asociației Companiilor de Colectare).


Când vine vorba de utilități, primele care sunt achitate sunt serviciile ce pot fi ușor stopate de furnizori, cum ar fi lumina, telefonia sau internetul fix. Tot ele implică și cheltuieli lunare mai mici. Apa, gazul și căldura, mai ales în cazul blocurilor, fiind dificil de deconectat individual, adună cele mai mari datorii, dar și sunt cele mai costisitoare, în special în perioada rece.


88% dintre moldoveni susțin că achită toate facturile la timp, un exemplu bun de urmat. Mai ales că sondajele internaționale arată că persoanele fără datorii sunt mai puțin stresate și se bucură de o stare mai bună a sănătății. Făcând comparație cu datele sondajului efectuat în aceiași perioada a anului trecut, menționăm că doar 21% dintre cetățeni au afirmat că achită serviciile comunale în termen și fără întârzieri considerabile.


12% - achită facturile cu întârziere fiindcă sumele din facturi sunt prea mari, iar 0,4% refuză sa achite serviciile comunale
Nota metodologică: Sondajul a fost realizat de către compania Magenta Consulting prin intermediul sondajului efectuat la telefon pe un eșantion de 1123 de persoane cu vârstă între 16-60 de ani din întreaga republică la comanda companiei INCASO. Se interzice orice preluare în tot sau în parte a rezultatelor sondajelor fără referinţa la INCASO şi Magenta Consulting.

INCASO, Compania nr. 1 de Colectare a Datoriilor din Moldova, este specializată în colectarea datoriilor și are misiunea de a îmbunătăți cultura plăților şi nivelul de educaţie financiară în rândul populaţiei şi a agenţilor economici.