Cinci motive pentru care externalizarea gestionării datoriilor poate fi benefică pentru o companie

Cinci motive pentru care externalizarea gestionării datoriilor poate fi benefică pentru o companie

Orice companie, mică sau mare, care oferă clienților săi un termen de plată are în balanța sa câteva sume neîncasate, cu scadența depășită, datorate de clienții care plătesc cu întârziere sau chiar deloc. Acest lucru se reflectă asupra lichidității companiei, care va avea sume importante blocate în creanțele neîncasate și se va vedea nevoită ca, uneori, să găsească alte surse de finanțare pe termen scurt pentru a acoperi nevoia de numerar. Pentru colectarea sumelor neîncasate, se poate apela fie la resurse interne, fie la o companie specializată. Vom prezenta mai jos câteva dintre beneficiile pe care externalizarea serviciilor de colectare a creanțelor le aduc companiilor.

1.Banii se întorc mai repede

Persoanele implicate în colectarea creanțelor în firmele mai mici sunt, în general, contabilii, secretarele și agenții de vânzări. Aceste persoane au în general alte atribuții în cadrul firmei și pot fi în mod natural demotivate în a se ocupa de colectare, pur și simplu pentru că, să recunoaștem, a suna după bani nu este cea mai plăcută activitate.

Astfel, pe lângă gradul de implicare redus, tendința angajaților este de a pune aceste activități pe ultimul loc, adăugând întârzieri unor sume deja problematice. Agențiile de colectare înțeleg aceste situații și sunt motivate să colecteze cât mai rapid, recuperând sume care altfel ar putea fi pierdute definitiv.

2. Păstrați relația cu clienții pentru afaceri viitoare

Menținerea clienților existenți este, în general, mai puțin costisitoare decât atragerea unora noi. Prin apelarea la o agenție de colectare, companiile se distanțează de rolul de „personaj negativ” atunci când clienții existenți întârzie plățile.

Prima notificare din partea unei agenții de colectare poate fi de ajuns pentru a motiva clientul să plătească, permițând în același timp păstrarea unei relații cordiale sau neutre între părți.

3. Maximizați veniturile

În unele companii, personalul de vânzări nu își primește toate comisioanele dacă nu recuperează sumele datorate de clienți. Astfel, agenții de vânzări sunt forțați să petreacă o parte mai mare din programul lor efectuând activități de colectare.

Acest lucru generează, pe de o parte, confuzie și o deteriorare a relației cu clienții, dar cel mai rău este că fiecare minut petrecut în activitatea de colectare înseamnă mai puțin timp pentru generarea de afaceri noi (și implicit de venituri viitoare) de către oamenii de vânzări.

4. Adaptați-vă abordarea comercială conform specificului clienților

Una dintre abordările de management al cash flow-ului în companii este întârzierea plăților cât mai mult posibil. Fiecare companie are filosofia proprie, poate chiar și o politică scrisă, legată de plata facturilor.

Uneori, această politică impune ca plățile să nu se efectueze decât în momentul în care creditorul face o solicitare de plată mai fermă decât simpla transmitere a unei facturi. Astfel, o scrisoare sau un telefon din partea unei agenții de colectare poate fi adesea impulsul necesar pentru efectuarea plății.

5. Faceți economii recompensând doar rezultatele

Atunci când valoarea creanțelor este semnificativă, o companie poate avea un angajat dedicat colectării acestora, această persoană primind un salariu fix, care nu depinde de sumele recuperate. Majoritatea firmelor de colectare lucrează pe principiul primei de succes, acest lucru însemnând că plata serviciilor lor se face doar în cazul în care sumele sunt recuperate.

Companiile care apelează la serviciile firmelor de colectare pot face astfel economii, prin reducerea cheltuielilor cu salariile fixe acordate angajaților dedicați acestor activități.

Având în vedere că băncile, în general, revizuiesc situațiile financiare ale companiilor înainte de acordarea unui credit nou sau prelungirii unei linii de credit existente, este important ca valoarea creanțelor vechi ale companiei să se situeze la un nivel cât mai redus. Prin implementarea unor politici orientate către scăderea perioadei medii de încasare a creanțelor și apelarea în mod regulat la agenții de colectare, companiile își pot păstra intacte relațiile cu clienții și în același timp își pot îmbunătăți situația financiară.

INCASO ajută companiile să-și recupereze rapid și eficient banii blocați în creanțe! Noi ne ocupăm de colectarea datoriilor, astfel încât dumneavoastră să aveți mai mult timp pentru dezvoltarea afacerii. Colectăm creanțe pe întreg teritoriul Republicii Moldova. Fără comisioane sau plăți în avans. Pentru a lua legătura cu echipa INCASO apelați (022) 89 68 92 sau ne puteți scrie la sales@incaso.md. 

 

Sursa: avocatnet.ro