Sondaj INCASO: Datoriile pentru serviciile de internet și telecomunicații achitate prioritar

 

Cu puțin mai mult de 10 ani în urmă, telefonul mobil era un lux pe care puțini și-l puteau permite, iar impulsurile costau o adevărată avere. Astăzi comunicarea mobilă a devenit o necesitate fără de care puțini își imaginează viața. În Moldova, numărul de utilizatori este aproape egal cu cel al populației - 4.430.800, conform datelor ANRCETI, în trimestrul IV, 2013. Lunar, fiecare dintre ei vorbește în mediu 213 minute. Iar valoarea venitului mediu realizat pe utilizator pentru folosirea internetului pe telefon este de 93.9 lei/lună.

Dovada că telefonia mobilă a devenit un serviciu la fel de necesar ca apa, electricitatea sau lumina, de care nu doresc să se lipsească, este și faptul că datornicii acceptă mai ușor să acopere acest tip de restanțe. Iar 43% dintre respondenții sondajului realizat la comanda INCASO de către Magenta Consulting nu întârzie niciodată cu achitarea telefonului mobil.

 

Dintre cei care ajung totuși în minus, 35% pur și simplu uită să achite. Este vorba în special de tineri, între 16 și 40 de ani, care dispun de venituri de la 3000 de lei și chiar peste 10.000 de lei pe lună.

Pentru persoanele mai în etate, de 50-60 de ani, mai ales de la sat, motiv de întârziere este venitul prea mic și sumele spre achitare prea mari, 37% dintre ei având la dispoziție până la 1000 de lei pe lună.

O mare parte din persoanele din mediul urban, altele decât Chișinău și Bălți, cu studii superioare și venituri mari (50% cu peste 10.000 lei pe lună), consideră că termenul de achitare este prea mic.
Sondajul a fost realizat de către compania Magenta Consulting prin intermediul sondajului efectuat la telefon pe un eșantion de 1123 de persoane cu vârstă între 16-60 de ani din întreaga republică la comanda companiei INCASO. Se interzice orice preluare în tot sau în parte a rezultatelor sondajelor fără referinţa la INCASO şi Magenta Consulting.

INCASO, Compania nr. 1 de Colectare a Datoriilor din Moldova, este specializată în colectarea datoriilor și are misiunea de a îmbunătăți cultura plăților şi nivelul de educaţie financiară în rândul populaţiei şi a agenţilor economici.